השופט בדימוס: "יש היגיון כפול בבחירת נשיא בג"ץ בשיטה הנוכחית"

    עמית דניאל 1 Comment on השופט בדימוס: "יש היגיון כפול בבחירת נשיא בג"ץ בשיטה הנוכחית"

    השופט בדימוס, מאיר מצא, טוען כי בשיטה הנוכחית מנותקים השופטים מתחרות ומרצון לקשר עם פוליטיקאים

    אולם בית המשפט העליון
    14:22
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "צו מעצר נגד נתניהו": ההתבטאות של העיתונאי הימני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השופט בדימוס אליהו מצא שוחח הבוקר בעניין מינוי נשיא בית המשפט העליון ועל התמהמהות שרת המשפטים, איילת שקד, ממינוי השופטת אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון.

    "היא אמורה לבחור את נשיא בית המשפט העליון על פי שיטה שהשתרשה. ההיגיון הוא כפול. ראשית הוא מנתק את השופט מתחרות בין השופטים. הדבר השני הוא שהשופטים עצמאי לחלוטין מהקשר עם פוליטיקאים" אומר השופט בדימוס בריאיון לגל"צ.

    "אני חושב שהמינוי של שופט באופן זמני לבית המשפט העליון הוא חשוב. הדבר העיקרי שהוא עושה במהלך השנה הזו, הוא מבטא את היכולת העצמאית שלו. כשאני הייתי שופט זמני לא היססתי לכתוב פסק דין חולק על פסק דינו של שופט בית המשפט העליון דאז, שמגר. השופטים שהתמנו למינוי זמני ידעו שמה שהם צריכים להוכיח את עצמאותם".

    "כששמגר עמד להגיע לגיל 70 בעודו כיהן כנשיא בית המשפט העליון היתה הצעה להאריך את כהונת הנשיא ל75. היו לאנשים רצון שכהונתו תוארך. הוא הבין את זה ואמר 'אין שום בעיה. תעשו זאת אבל אחרי שאפרוש'".

    "כשהנשיא לנדאו גמר את כהונתו, המועמד לרשת אותו היה השופט יצחק קאהן שאמר 'למה למנות אותי יהיו לי רק שנתיים וחצי תמנו את שמגר'. השופטים אמרו לו: 'לא. יש נוהל ואל תהרוס את השיטה'. יושב הרכב של שופטים. מי יושב בראש ההרכב? השופט הוותיק ביותר. זה שומר על השלווה" טוען השופט בדימוס, מאיר מצא.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בג"ץ – בית לצודקים משינקין וצפון ת"א אבל לא בית של צדיקים … כל אחד ימשיך